Katarakt Ameliyatı

Katarakt Ameliyatı - Prof. Dr. Şeyhmus ARI - Gaziantep Göz Hastalıkları Uzmanı
Katarakt Ameliyatı Nedir?

Katarakt, ilaçla veya gözlükle tedavi edilebilen bir hastalık değildir. Kataraktın ilerlemesini durdurabilecek ilaç tedavisi yoktur ve ilerlemiş kataraktın tek tedavisi ameliyattır.

Katarakt Nedir? Kimlerde Görülür?

Katarakt göz merceğinin saydamlığını kaybetmesi sonucunda bulanıklaşmasıdır. Sadece yaşlılarda görülmez, bebeklerde doğuştan katarakt gözlenebilir.

Diyabet (şeker) hastaları, göze dıştan darbe, üveit, kortizon kullanımı gibi nedenlerle daha genç yaşlarda da katarakt ortaya çıkabilir. Katarakt genellikle 50 yaş ve sonrasında görülür, ancak doğuştan da olabilir.

Katarakt Belirtileri Nelerdir?

Katarakt her hastada farklı şikayetlerle ortaya çıkabilir.

Görmede azalma, bulanık görme,

Renklerin parlaklığını kaybetmesi,

Gözlüklerin sık değişme gerekliliği,

Uzağı bulanık görürken yakını gözlüksüz okuma,

Okuma zorluğu,

Işık dağılması,

Çift görme.

Katarakt Ameliyatı - Gaziantep Göz Hastalıkları Uzmanı Kliniği - Prof. Dr. Şeyhmus ARI
Katarakt Neden Gelişir?

İlerleyen yaş ile birlikte göziçi merceğinin yapısı bozulur ve matlaşır. En sık suçlanan neden ultraviyole (güneş) ışınlarıdır. Göze travma katarakt gelişimini hızlandırır. Şeker hastalarında kan şekerinin düzensiz olması kataraktın daha erken oluşmasına neden olur. Bazı kalıtsal hastalıklarda ve üveit gibi göziçi iltihaplarında katarakt daha erken dönemde ortaya çıkar. Kortizon kullanımı da katarakta neden olabilir.

Katarakt Tanısı Nasıl Konulur?

Katarakt Tanısı göz doktoru tarafından ayrıntılı göz muayenesi sonrası konur. Hastaların genellikle görme keskinlikleri düşmüştür. Bazen görme keskinliği tamdır, ancak görme kalitesi (kontrast duyarlılık, renklerde matlaşma) belirgin şekilde bozulmuştur.

Kataraktın Tek Tedavisi Ameliyattır!

Günümüzde modern tekniklerin uygulanması ile katarakt ameliyatı iğnesiz ve narkozsuz yapılabilmektedir. Hasta ameliyat sonrası aynı gün evine veya iş hayatına dönebilmektedir. Katarakt ameliyatında cerrahın tecrübesi, uygulanan cerrahi teknik, cihaz kalitesi, göz içine konulan merceğin kalitesi ve mercek ölçümlerinin özel yöntemlerle yapılması operasyonun başarısını ve ameliyat sonrası görme kalitesini doğrudan etkiler. Göz içi lensleri gözü mümkün olduğunca numarasız hale getirmek için konur. Modern cihazlarla yapılan ölçümler bu imkanı verir. Burada hedef gözü sıfırlamak olsa da gözlük değerinin bir numara altında olması hastayı mutlu eden bir sonuçtur.

Formu Doldurarak Randevu Oluşturun. Sizi Arayalım