Keratokonus Tedavisi - Prof. Dr. Şeyhmus ARI - Gaziantep Göz Hastalıkları Uzmanı
Keratokonus Tedavisi

Keratokonusun tedavisinde; Erken dönemde gözlük kullanarak düzeltme. Daha ileri aşamalarda kontakt lens tedavisi. Hastalığın ilerlemesini durdurmak için çapraz bağlama tedavisi. En ileri aşamada da kornea nakli cerrahisi uygulanmaktadır.

Kontakt Lens Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavide gözlüğün yeterli olmadığı durumlarda kontakt lensler kullanılır. Keratokonusa özel yumuşak ve sert kontakt lensler kullanılarak hastanın iyi görmesi sağlanır.

Sert gaz geçirgen kontakt lensler kornea merkezinin bombeliğini ve astigmatizmayı düzelterek net görüş sağlarlar. Hasta lensi kullanabiliyorsa bu lensler tercih edilmelidir. Yumuşak keratokonus lensleri erken keratokonus hastalarında başarıyla kullanılabilmektedir. Ancak hastalığın ileri dönemlerinde görmeyi düzeltmede yetersiz kalabilmektedir.

Yeni geliştirlen hibrid kontakt lensler (ortası sert kenarı yumuşak kontakt lensler) yüksek oksijen geçirgenliğine sahiptir, hastalar tarafından daha rahat kullanılırlar. Ayrıca skleral kontakt lensler de keratokonusta görmeyi düzeltmek amacıyla kullanılmaktadır. Kontakt lensler hastalığın ilerlemesini durdurmazlar.

Krosslink Tedavisi: Keratokonusun ilerlemesini durdırmak amaçlı olarak uygulanan oldukça etkili bir yöntemdir.

Keratokonus Tedavisi - Gaziantep Göz Hastalıkları Uzmanı Kliniği - Prof. Dr. Şeyhmus ARI
Halka Tedavisi Nedir? Kimlere Uygulanır?

Kornea içine uygulanan sert plastik yapıda protezlerdir. Hastalığın ilerlemesini durdurmaz, hastalık durmadan veya crosslink tedavisiyle durdurulmadan uygulanmamalıdır. Halka ameliyatı kontakt lens kullanmayan keratokonus ilerlemesi durmuş, çok ileri keratokonusu olmayan ve ameliyat sonrası gözlüksüz görme beklentisi çok yüksek olmayan hastalara uygulanabilir.

Kornea Nakli Kimlere Uygulanır?

Çapraz bağlama tedavisi, halka veya kontakt lens tedavisiyle başarı sağlanamayan ileri keratokonus hastalarında kornea nakli tedavisi son tedavi seçeneğidir.

Korneada beyaz bir leke oluşmamışsa kornea üst kısmı değiştirilir. Kornea beyazlaşmışsa tüm kornea değiştirilir. Keratokonusda kornea naklinde iyi bir cerrahi teknikle % 95 başarı sağlanır. Cerrahi sonrası dikkatli takip ve tıbbi tedavi gereklidir.

Formu Doldurarak Randevu Oluşturun. Sizi Arayalım